Μιλάει στην «Τ» ο γ.γ. του ΕΛΣΕΤ κ. Θεόδωρος Καλκαβούρας
Ο γενικός γραμματέας του Δ.Σ., κ. Θεόδωρος Καλκαβούρας μιλάει στην «Τυπογραφία» για τον κλάδο της ετικετοποιίας και για την πρόσφατη εκδήλωση με τον εντυπωσιακό τίτλο «Το παρόν εξαρτάται από το… μέλλον».
Ερ.: Πείτε μας λίγα λόγια για τον ΕΛΣΕΤ, για την ίδρυσή του, τους στόχους του, τη δράση του.
Απ.: Ο ΕΛΣΕΤ είναι ο Σύνδεσμος Ελλήνων Ετικετοποιών. Ιδρύθηκε πριν από λίγα χρόνια, ενώ έπρεπε να είχε ιδρυθεί πριν από πολλά. Κάποια στιγμή όμως είδαμε ότι δεν πάει άλλο. Ο κλάδος έχει τις ιδιαιτερότητές του. Στόχος, εκτός από την ανάδειξη των προβλημάτων και την αναζήτηση λύσεων, είναι η σύσφιγξη των σχέσεων μεταξύ των μελών, η ενημέρωση για τις εξελίξεις στο χώρο, η ανταλλαγή εμπειριών και απόψεων, η επαφή με τις διεθνείς οργανώσεις και γενικά κάθε πρωτοβουλία που θα μας κάνει καλύτερους.
Ερ.: Ποιος ήταν ο στόχος του πρόσφατου event;
Απ.: Ακόμα και στις πιο άρτια οργανωμένες δουλειές υπάρχουν κενά. Και αυτά πρέπει να καλύπτονται. Όπως σας είπα στην προηγούμενη ερώτησή σας, οφείλουμε να ενημερωνόμαστε συνέχεια. Έπρεπε λοιπόν να αναλύσουμε κάποια θέματα του κλάδου και να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας στα σημερινά δεδομένα.
Ερ.: Θεωρείτε ότι καλύφθηκαν σημαντικά ζητήματα του κλάδου, ειδικά στο θέμα του Marketing;
Απ.: Νομίζω, ναι. Φεύγοντας από την εκδήλωση οι περισσότεροι από όσους παρευρέθηκαν στην εκδήλωση ζητούσαν τις ομιλίες και τις διαφάνειες. Υπάρχουν και πολλοί που δεν παραβρέθηκαν και έμαθαν τι ειπώθηκε και ζητούν κι αυτοί να ενημερωθούν. Ναι, όλο το Δ.Σ. θεωρεί ότι η εκδήλωση αυτή άφησε πολλά θετικά μηνύματα.
Ερ.: Οι επαγγελματίες της ετικέτας και της συσκευασίας έχουν ανάγκη από τέτοιου είδους συναντήσεις; Ο ΕΛΣΕΤ σχεδιάζει κι άλλες στο άμεσο μέλλον;
Απ.: Δεν υπάρχει μεγαλύτερο λάθος από το να θεωρείς ότι δεν έχεις τίποτα να βελτιώσεις. Και ο ΕΛΣΕΤ πιστεύει ότι πρέπει να βελτιωθούν πολλά. Άρα, θα γίνουν πολλές ανάλογες εκδηλώσεις στο μέλλον.
Ερ.: Ακούστηκε στο event από προσκεκλημένους ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα «τιμωρείται» από το κράτος και δεν υπάρχει ανάπτυξη για το κλάδο σας. Συμφωνείτε με αυτό;
Απ.: Είναι δεδομένο ότι η επιχειρηματικότητα «τιμωρείται» στην Ελλάδα και ότι η γραφειοκρατία και η στενομυαλιά δημιουργούν εμπόδια που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Αυτό σημαίνει ότι η ανάπτυξη προχωρεί με πολύ πιο αργούς ρυθμούς από αυτούς θα έπρεπε και που μπορούν να υπάρξουν. Στην ουσία, εκτός από την επιχειρηματικότητα, τιμωρεί και τον εαυτό του. Αν το καταλάβει, όλοι θα βγούμε κερδισμένοι
Ερ.: Ποιο το επίπεδο των εταιρειών στην Ελλάδα πάνω στην ετικέτα; Καλύπτουν καινοτόμες εφαρμογές και τεχνολογίες;
Απ.: Σε γενικές γραμμές, ναι. Οι Έλληνες ετικετοποιοί σήμερα μπορούν να συναγωνιστούν επί ίσοις τις ευρωπαϊκές μονάδες. Και από πλευράς μηχανολογικού εξοπλισμού αλλά και από πλευράς σύγχρονων αντιλήψεων, ο κλάδος μας δεν υστερεί.
Ερ.: Μέσα στην Ελλάδα της κρίσης και της αναταραχής σε πολιτικοοικονομικό επίπεδο, τι χρειάζεται ο σωστός επαγγελματίας ετικετοποιός για να ξεχωρίσει; Η εκδήλωσή σας, έδωσε κίνητρο πάνω σε αυτό;
Απ.: Ο κάθε επαγγελματίας, όχι μόνο ο ετικετοποιός, πρέπει να αναζητεί τη διαφορετικότητα. Αυτό που θα τον κάνει να ξεχωρίζει και θα προσελκύσει τον πελάτη. Ανάλυση, διορατικότητα, πρωτοτυπία, σωστούς συνεργάτες είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ο σύγχρονος επιχειρηματίας. Όσο για την εκδήλωσή μας, ναι πιστεύω ότι έδωσε αυτό το στίγμα. Η ομιλία του καθηγητή κ. Μπουραντά, ήταν επικεντρωμένη ακριβώς στο τι πρέπει να κάνει ο επιχειρηματίας για να ξεφύγει από τα συμβατικά πρότυπα και να δράσει με καινούργιες αντιλήψεις.
Ερ.: Στην επερχόμενη Drupa τι μπορεί να δει πάνω στην ετικέτα ο Έλληνας επαγγελματίας έτσι ώστε να το υιοθετήσει στη δική του επιχείρηση;
Απ.: Η Drupa είναι από τις μεγαλύτερες εκθέσεις στο χώρο των γραφικών τεχνών. Έχει ενδιαφέρον και για την ετικέτα. Οι περισσότεροι ετικετοποιοί όμως επισκέπτονται τη Label Expo που γίνεται κάθε δύο χρόνια στις Βρυξέλλες. Όσο για το τι μπορεί να δει σ’ αυτές τις εκθέσεις ο ετικετοποιός… αλλοίμονο αν θεωρήσουμε ότι τα μάθαμε όλα και δεν έχουμε να μάθουμε τίποτα άλλο. Αλλοίμονο αν πιστέψουμε ότι φτάσαμε στο τέλος. Γιατί τότε πραγματικά θα είναι το… τέλος. Δεν στερεύουν οι ιδέες. Δεν γίνεται να κλείνουμε τα μάτια μπροστά στο νέο. Έχει λοιπόν πολλά να μάθει όποιος παρακολουθεί και προσαρμόζεται στα διεθνή δρώμενα.
Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Τυπογραφία» (Σεπτέμβριος 2017)